<!–more–>Najróżniejsze gry terenowe dla pracowników są coraz popularniejsze pośród większych i mniejszych firm. Kadra zarządzająca widzi bowiem duże zalety, które odnieść można organizując coś takiego. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra potrafi wzmocnić relacje pomiędzy pracownikami, a jednocześnie rozszerzyć kompetencje potrzebne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Niedawno temu z naprawdę dużym rozmachem zorganizowano przez znany koncern farmaceutyczny gra szkoleniowa dla pracowników, którą wielu uważa za największą w naszym kraju. Mieli bowiem okazję w niej uczestniczyć praktycznie wszyscy pracownicy, co dało 450 osób. Oprócz tego całość była pod opieką prawie czterdziestu trenerów, jacy byli odpowiedzialni za prowadzenie zajęć z grupami zawodników.
<br>
Niewielką część z tej grupy trenerów stanowiły osoby ze szkoleniowej firmy, ale zdecydowaną większość kadra z farmaceutycznej firmy. Przyjechali oni dzień wcześniej do hotelu, w którym wszystko było organizowane, i tam przeszli krótkie szkolenie. Tym sposobem bez większych problemów dali sobie radę z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Pierwszoplanowym trenerem był Prezes Zarządu, który w prywatnym życiu jest doświadczonym alpinistą. Postanowił on wykorzystać swoją pasję i zainteresowania do tego, żeby na podstawie górskiej wyprawy dostarczyć słuchaczom wiele przydatnej wiedzy na temat kierowania zespołem ludzi, rozwiązywania sporów i motywacji. Tym samym nawiązał on do tematyki zespołowej pracy, tak ważnej we wszystkich firmach.
<br>
Podczas opisywanej gry uczestnicy zostali podzieleni na 25 drużyn, jakie przez określony okres czasu zajmowały się zaplanowanymi celami. Główną część wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, to znaczy niestandardowe, wymagające odpowiedniego podejścia zadania, w jakich uczestnicy wykazać się musie zaufaniem, kreatywnością i zaufaniem.
<br>
Te eksperymenty kończone były daniem drużynie specjalnych kart problemowych, z którymi ta miała się zapoznać. Podczas analizy wspomnianych kart w rzeczywistości uczestnicy analizowali swoje poczynania nawiązaniu do pięciu głównych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do pracy, którą wykonują na co dzień.

Comments are closed.